فیلم تئاتر «عشقه»
نوشته شده توسط : زهرا میرالماسی

 

محمد رحمانیان از اختصاص سانسی اضافه برای نمایش فیلم تئاتر «عشقه» و آماده کردن فیلم نمایش «فنز» خبر داد.

نویسنده و کارگردان نمایش «عشقه» به ایسنا گفت: فیلم تئاتر «عشقه» قرار است روز 27 آذرماه در پردیس سینمایی چارسو نمایش داده شود و با توضیح اینکه بلیت‌های دو سانس 18 و 20 این کار به پایان رسیده است، مدیران مجموعه چارسو در صدد هستند تا به زودی سانس ویژه‌ای را در ساعت 16 برای نمایش این فیلم تئاتر تدارک ببینند.

او افزود: تدوین فیلم تئاتر «عشقه» را سیاوش کردجان بر عهده داشته که پیش از این نیز با من در فیلم تئاتر «مانیفست چو» همکاری داشت و قرار است به زودی تدوین فیلم تئاتر نمایش «فنز» را هم آغاز کند.

به گفته‌ی رحمانیان فیلم تئاتر «عشقه» با این جملات شیخ مقتول شهاب‌الدین سهروردی آغاز می‌شود: «عشق را از عشقه گرفتند و عشقه آن گیاهی است که در باغ پدید آید؛ در بن درخت و خود را در درخت می‌پیچید و همچنان می‌رود تا حبله درخت را فرا گیرد...»

این کارگردان تئاتر همچنین اظهار کرد: «عشقه» در میان فیلم تئاترهایی که از نمایش‌های من ضبط شده بهترین آن‌هاست و یقین دارم کیفیت خوب این فیلم تئاتر مدیون حضور سیف‌الله صمدیان به عنوان کارگردان تلویزیونی و گروه تصویربرداری و صدابرداری ایشان است. صمدیان با استفاده از دوربین‌های متعدد و قاب‌بندی‌های مناسب، فضای نمایشی «عشقه» را به تمامی در تصویرهایش منعکس کرده و علاوه بر آن جزئیات معمولا ناپیدای نمایش در قاب دوربین را توانسته به خوبی انتقال دهد.

او با اشاره به اینکه «عشقه» در زمان نمایش خود در سال 85 با مخالفت‌هایی روبرو بود که حضور و حمایت سیدمهدی شجاعی (پژوهشگر، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس) از اجرای این نمایش باعث شد این اثر در تالار چهارسو تئاترشهر به صحنه رود، یاداور شد: سیف‌الله صمدیان پیش و پس از «عشقه»  تعدادی از نمایش‌های مرا کارگردانی و تدوین کرده که به «مجلس‌نامه» (1378)، «ترانه‌های قدیمی» (1392)، «در روزهای آخر اسفند» (1392)، «آرش‌ساد» (1392)  می‌توان اشاره کرد. البته از این میان تنها «ترانه‌های قدیمی» به بازار نمایش خانگی راه یافته است..

عوامل اجرای نمایش عبارتند از: نویسنده: محمد رحمانیان، کارگردان‌ها: محمد رحمانیان و حبیب رضایی، طراح صحنه: محسن شاه‌ابراهیمی، ترانه‌سرا: سپیده ذهنی، آهنگساز: سعید ذهنی، طراح اعلان و دیوارکوب: آفرین ساجدی، بازیگران: علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، ستاره اسکندری، آشا محرابی، بهناز جعفری، هنگامه صالحی، مریم شیرافکن و ملیکا اسلافی، همیاران: نسترن حرسلاک، نسیم بهادری، رزیتا شیخ‌علیزاده، آزاده گودرزی، فرانک میری، رزیتا بهمنش و ساناز فلاح فرد، نوازنده تار و کمانچه: پریسا کاشفی، همخوانان: افسانه رحمانی و آرزو صلواتی، گروه کارگردانی: پدیده جمالها، علیرضا فولادشکن و مهران نصیرپور، دستیار صحنه و لباس: پرهوده جمالها و اجرای صحنه: مهدی سندیانی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید بلیت این فیلم تئاتر به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

منبع:





:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: